Mitt perfekta kaos

25 Jan

I motsats till ”alla” andras perfekta bilder på sociala medier – välstädade hem (var förvaras barnen?) och tillfixade ansikten dygnet tunt, tänkte jag visa er vårt kaotiska hem denna söndagsförmiddag.

    image

    image

    image

    image

Fastighetsskötaren fixade tvättstugan i fredags. Planen var att ställa allt i ordning igår morse, men en hjärnskakning och häng i sängen kom i vägen. I morse började jag baka, men städningen hann jag inte med, för plötsligt stod det fika i sängen på min to do lista och här är vi kvar, jag och mina barn. Snart ska vi äta lunch och eftersom vårt hem redan är i en enda röra, så kanske vi ska bygga en koja och leka att det är en pizzeria?

Och här har ni mig. Lagom smutsigt och ruffsigt hår. Rester av maskara i ögonvrån. Påsar under ögonen som jag försöker dölja med mina smutsiga glasögon. Jag äger både concealer och foundation, men det är slapparsöndag, så varför ska jag ställa mig framför spegeln och leta fram den superfräscha mamman? Jag är jäkligt het ändå…alla fall om ni frågar min sambo och mitt ego.

    image

Antons hårda städrestriktioner börjar sätta sig i mig. Det är jäkligt skönt att prioritera kaffe och barngos. Jag tror att vi anlitar städhjälp sen när jag börjar jobba heltid igen. Tänk så skönt om jag/vi (haha) bara behövde plocka leksaker och tvätta kläder. Jag drömmer mig iväg…

Pizza var det. Magen kurrar. Hej så länge!

Lämna en kommentar