Ännu en hjärnskakning

24 Jan

Den här vintern. Suck. Is över allt. Den här gången är det Elias som har fått hjärnskakning.

Han ramlade på skolgården i tisdags, men verkade ok enligt farmor o farfar (sov där). Han var hemma under onsdagen, men verkade vara fit for fight på kvällen. I torsdagsmorse klagade Elias på huvudvärk, men jag trodde det var skolk-tarmen som gjorde sig hörd. Torsdagen flöt på i vanligt tempo. Igår (fredag) efter skolan var han allt annat än ok, grät och ville bara ligga under en filt.

Vi blev inlagda direkt när vi kom in, Elias fick dropp och skickad på röntgen. Ingen blödning, utan en rejäl hjärnskakning och dagarna på skolan har fått smärtan att bli outhärdlig. Nu väntar vi på ronden och hoppas på att få åka hem och vila där istället.

Hur dåligt samvete tror ni inte att jag har? Jag kände mig som världens sämsta mamma när jag såg hans skräckslagna blick under röntgen. Jag får trösta mig med att det i alla fall inte var någon blödning.

    image

Det gröna lilla skelettet sov mellan oss i natt. Lite lagom kladdig och läskig.

2 svar to “Ännu en hjärnskakning”

  1. Mamma 24 januari, 2015 den 09:40 #

    Stackars liten. ´
    Kram från morfar och mormor

  2. I skuggan av Arvid och Lydia 24 januari, 2015 den 11:00 #

    Fy, vad jobbigt för er båda. 😦

    Hoppas att ni snart kommer hem och kan ta det lite lugnt.

Lämna en kommentar